Jecaan Mission School

Igar var forsta dagen pa mitt volontarande. Direkt nar vi kom till skolan blev jag coh sofie delade och jag blev insatt i en mellanstadieklass sjalv utan larare sa dar stog jag och larde dem matte/engelska/forsta hjalpen hela dagen. utan forberedelse.. var lite sadar faktiskt! eftersom det egentligen var meningen att jag ska vara i lagstadieklasser.

idag hamnade jag ratt dock. sa jag och sofie tog ut nagra barn fran klassrummet och larde dem saga my name is...what is your name? I am five years old, how old are you? och sa lekte vi lite lekar sa att det skulle vara lattare for dem att forsta. dem fattade det till slut och vi kunde ga hem glada! det ar ganska svart med 5 ariga for dem kan inte sa mycket engelska och vi kan inte sa mycket swahili... men vi forsoker med kroppssprak osv.. och lite swahili hihi.

igar hade vi karaoke afton. det var jattekul och alla var uppe och sjong och dansa haha! I will survive kom saklart upp! och Britney spears.

det rullar pa har nere, i sondags pratade jag med alskling i telefonen det var riktigt skont! och ikvall ska jag nog prata med mamma och sophie, eller imorgon. sen ska jag och Sofie planera morgon dagen!

Kwaa herii