New York Part 2 🎊

Roligaste med resan var ju helt klart att fÄ trÀffa Helena igen. Det tyckte nog mamma och sophie ocksÄ dÄ dom tjatade om henne hela tiden..
 

Vi kÀkade en supermysig middag tilsammans och satt och pratade tills vi i princip blev ivÀgfösta av personalen.
 
Sen tog vi oss ner till Pier 84 och köpte glass pÄ vÀgen. DÀr satt vi tills det mörknade. Det var sÄ himla varma vindar och skönt att sitta ute vid vattnet.
 


Hittade dem perfekta jeansen. Och ett par tant tofflor.
 

Dagen efter tog vi en promenad pÄ High Lane. Det var sjukt fint och sÄ himla mysigt. Solen stekte och vi fick oss rejÀla linnebrÀnnor... yes!
 
 
HÀlsade pÄ Carrie lite ocksÄ. SÄ hÀftigt!!
 

Sedan vandrade vi vidare till Brooklyn Bridge, Memorial place och sist tog vi fĂ€rgan runt Frihetsgudinnan. 
Vilken dag. vi gick totalt i 12 timmar.. dÄ var man vÀrd lite lemonad pÄ Buddys som ocksÄ Àr en sjukt trevlig restaurang i nÀrheten av The Standard Grill som jag nÀmde tidigare. Enligt mig ligger dem bÀsta restaurangerna lÀngs med hamnen och ner mot Chelsea.
 
 
Dagen efter strosade vi upp mot central park igen. Vi började med att ta take away sushi i grÀset. Sedan hyrde vi cyklar och cyklade runt hela central park. PÄ kvÀllen gick vi sen förbi Bryant Park och track lemonad och lyssnade pÄ musik.
 


en del av mina fynd och en trött Sophie,
 
 
Varje natt somnade man vÀldigt fort eftersom man har rört sig sÄ mycket. NÀsta dag var det dags att besöka en mall. Vi valde Jersey Garden Mall. Kan jag verkligen rekomendera. fanns typ allt som man ville Ät dÀr i en och samma mall. Vi lyckades pricka in den dagen som det regnade. Wohu! dÀr spenderade vi 12 h. Jag skojar inte eller överdriver inte. Vi var dÀr 9:00 och Äkte hem med bussen kl 21:00, hahah sÄ vÀrt det! Hittade bl a massa kallingar till philip för sjukt mycket bÀttre pris. Mamma va galen som ni ser..
 
 
dagen efter var det dags för Ànnu mera shopping. vi besökte ett stort varuhus med skor. heaven.
 
 
Jag fick Àven gÄ loss i en golfbutik.
 
 
Sen pÄ eftermiddagen gick vi och sÄg Phantom of the Opera. SÄ. JÀvla. Bra. det Àr ocksÄ ett mÄste i NY. GÄ pÄ musikal pÄ Broadway!!
 

 
Jag hade en Date med min american-girl efter musikalen. Vi besökte ett gatukök som var lĂ€ngs brodway mellan times squere och macys. DĂ€r satt vi och Ă„t och drack sangria. MUMS! Vi gick och mötte upp mamma och sophie senare som hade varit uppe i empire. Jag var dĂ€r uppe förre gĂ„ngen jag var i NY sĂ„ ville hellre trĂ€ffa Helena. Mamma och Sophie Ă„t pĂ„ Chipotle, vi gjorde dem sĂ€llskap. Sen vart det kramkalas och hem till hotellet. 
 

 
MĂ„ltiden innan flyget. 
New York. Jag Ă€lskar dig! Finns sĂ„ himla mycket denna stad har att upptĂ€cka. Jag kommer igen! 
 

🎈🎈🎈🎈🎈



Kommentarer:

1 perku:

Avundssjuk pÄ det mesta förutom shoppingrunden alå 12 h...

Kommentera hÀr: