Morfar +

Igår när jag var ute på min vanliga morgonrunda med Charlie så såg jag nått oväntat. En bäver. Jag tänkte inte mer på det under dagen mer än att jag tyckte att det var coolt. Visade alla på jobbet bilden jag tog och tyckte det va så häftigt!
 
 

kl 7 igår morse hände det en hemsk sak. En sak som var så långt borta från verkligheten. Morfar gick bort, morfar finns inte längre. Just nu känner jag mig bara tom och finner inga ord. Jag tror inte att det är sant.
 
Idag slog det mig att djur kan visa sig som ett "totem". Om ni har sätt björnbröder? Jag googlade nyss på Utter/bäver, det står:
 
Uttern/bäver står för lekfullhet, glädje, att höra ihop, nyfikenhet, uppvaknande, kreativitet, fantasi, helande, visdom, medvetenhet, trohet, kärlek till de små, att livet kan vara roligt med rätt attityd, att göra något för att väcka glädjen i ditt liv. Uttern lär oss kraften av den feminina och balansen som är nödvändig för den maskulina sidan. Ta tid att väcka ditt inre barn, och kom ihåg den naturliga glädjen.
 
Texten stämmer så bra in på älskade morfar så det är skrämmande. Min morfar var ett barn i en gammal mans kropp. Han såg alltid glatt på livet trots flera motgångar. Han var alltid den som sprang omkring och lekte med mig och sophie även fast han hade ont i ryggen. Kärlek till de små, kärlek till mig och sophie.
 
Du kommer alltid finnas i våra hjärtan Morfar, Vila i Frid <3 det gör så ont att jag aldrig mer kommer få se dig..

Kommentarer:

1 Madeleine:

<3<3<3

2 Madeleine:

<3<3<3

3 Jenny :

:'( <3

Kommentera här: