slutspurten

nu ar jag snart i mal...men det finns fortfarande mycket kvar jag har att uppleva!

jag och anna har sysselsatt oss denna vecka genom att mala oss som clowner, ovat pa att gora masken, gjort en musik video, sprungit, kort styrka osv. for pa eftermiddagarna har jag varit ledig, da ar det vi dem otaliga svennebananerna!

forra helgen var i en tur till aurusha. det var trevligt vi satt pa lite fik och at glass och sen akte vi hem igen. killiganget kom hem denna vecka sa det ar skont nu ar vi fulltaliga igen, och dem gjorde det. det besteg killi! jag ar sa stolta over dem.

tva veckor med mina primary barn. dem ar underbara. det gillade oss sa mycket. vi tankte att vi skulle gora dessa tva veckor till ett par roliga veckor istallet for massa grammatik och trakiga regler sa lekte vi lekar osv. da tranar dem anda pa sin engelska lixom. det gillade dem. nar vi skulle skiljas at nu igar var det riktigt hart. vi hade haft en riktigt mysig vecka, och sista dagen blev katastrof. ta inte med ballonger vad ni en gor till 12-14 ariga barn i afrika. det blev zoo. jag finner inga ord. folk lag ner och slogs om att fa en ballong pa marken. herregud.

jag gav mitt malarblock till en tjej som ar duktig pa att rita i klassen. hoppas att hon blev glad! men det tror jag. fick ge dem till en av hennes vanner for hon var inte iskolan sista dagen.

igar var vi pa ett sa javla coolt stalle. Glacier. en reaggie-bar/stalle har i Moshi. det ar som en nattklubb fast utomhus. med gungor och massa reagge peeps. haha. det var sa kul att dansa med rastafaris. men senare blev det vanlig musik och dansgolvet tog fart. inatt sov jag 2 timmar och nu har vi varit i stan och druckit lite kaffe och sa har vi packat vara vaskor nu pa formiddagen, imorn bar det av till Masai land. det ska bli kul. sen safari och andra utflykter sa jag vet inte om detta kanske blir mitt sista inlagg for denna Afrika-resa...

vi ses om tyyyyyp 2 veckor. hihih och pa sondag ar det ju forsta advent, det kanns det verkligen inte som har nere..

Kommentarer:

1 Ingrid R:

Hej Veronica!

Vad du är duktig på att skriva - så målande - Du har ju varit med om så mycket roligt o spännande. Du kommer att ha fantastiska minnen hela livet. Det kommer nog att bli en stor omställning för dig när du kommer hem.? Vi sitter här i vintermörkret och har det ganska mysigt. Glögg och saffransbullar. Det ska bli kul att träffa dig när du kommer hem och då får du berätta mycket mera...

Kram Ingrid

2 Ingrid R:

Hej Veronica!

Vad du är duktig på att skriva - så målande - Du har ju varit med om så mycket roligt o spännande. Du kommer att ha fantastiska minnen hela livet. Det kommer nog att bli en stor omställning för dig när du kommer hem.? Vi sitter här i vintermörkret och har det ganska mysigt. Glögg och saffransbullar. Det ska bli kul att träffa dig när du kommer hem och då får du berätta mycket mera...

Kram Ingrid

3 Ingrid R:

Oj då ..det blev visst två gånger...

Kommentera här: