Ny destination Moshi

Sista kvallen i Dar spenderades pa en Restaurang uppe i ett torn kan man saga, det var sa coolt dar kunde man sitta och kolla ut over hela staden och roka vattenpipa. Det var Mettes sista kvall sa det blev lite sorgligt..

Men nu har vi landat uppe i Moshi. vid killimanjaro som man ser fran min balkong. Det ar saaaaa harligt hara. har skulle jag kunna stanna langre.. men det blir bara tva veckor. Forsta dagen idag i skolan och barnen var annumera underbara har fy vilken pli dem har pa dem. Pa morgonen var jag med utvecklingsstorda barn och lekte lite med dem. dem vad underbara. Men det tyckte jag inte i borjan, jag var livradd som vanligt mot utvecklingsstorda men sen nar man ser vad dem gar for sa kanns det lite battre och man kan borja leka med dem. dem va faktiskt jattesota och charmiga!

Men tanken ar iaf att jag ska undervisa engelska i primary sa det ska jag borja med imorgon, men kommer hoppa lite fram och tillbaka mellan primary och dessa barn pga att jag kan inte lara ut i alla amnen eftersom dem har vissa amnen pa swahili.

Igar var vi pa en Waterfall trecking tour. Jag har hoppat fran ett 9 m langt vattenfall, gaaaaaaah vad det var laskigt.. men det var det vart. vi fick klattra upp i djungeln for att komma dit. och sen satte vi oss under vattenfallet och vilade lite. det var coolt som en venus reklam ungefar! sen var det dags for att kolla pa hur man gor kaffe. Det tar faktiskt inte sa lang tid, typ 20-30 min. Men detta var da inte pa en fabrik i djungeln utan en liten farm typ.. sa fick vi hjalpa till! Sen fick vi smaka pa hemmgjort bananol! det var inte lika gott.

denna vecka ska jag alltsa vara i skolan och sen till helgen ska jag och amanda kanske resa pa varan egen lilla vag upp till aurusha och halsa pa hennes kompis. men vi far se, beror pa hur dyrt det ar. Har hittat en gang killar som spelar fotboll har varje eftermiddag och det ska jag och anna gora, vi ska arrangera en fotbollsmatch och vara med och spela. sa kan dem andra tjejerna vara cheerleaders haha!

Nu ska vi pa ett cafe dar dem har valdigt bra kaffe! och pa torsdag blir det en utgang for alla tjejer som ska bestiga killimanjaro sa vi far saga hejda till dem, kommer ju inte ses pa 5 dagar min lilla familj! seeeee ya!

lovar att forsoka uppdatera i helgen eller natt! men fraga pa nu! PUSS nu ar det bara en manad kvar hihih!

Kommentarer:

1 jenny:

Virre, det låter helt jävla underbart! hade också velat göra allt det där! Hur bor ni just nu? är det nära till stranden? hur varmt är det? hur fick du malaria? haha :) <3

2 Sophie:

Fan va härligt!! Åååh är såå avundsjuk ;) ha det bäst nu!

Kommentera här: