år 2011

detta år har nog varit en av mina bästa år hittills. jag fyllde 20, har haft massa roliga utgångar med mina tjejer. bl.a. när erica fyllde år då vi satt i berzeli park innan och hade kul. min syster har tagit studenten och är så stolt över henne. jag har ridit hemma hos bea och även i ett annat stall med helena som hon fick i födelsedagspresent. jag har åkt till grekland och bara slappat i sommar och ätit god mat, tagit MASSOR av foton. jag har varit ute hos bea och gått promenader vid vattnet. Jag har älskar och blivit sårad. jag har blivit stark. jag har klarat att stå på mina egna ben. jag har fått underbara vänner. jag HAR underbara vänner. Jag har världens bästa lillasyster. Har varit på fotbollsläget på malta med laget. jag har varit på grönan med jobbet och haft en underbar tid med mina arbetskamrater i receptionen. jag har gått igenom en riktig förvandlig med mitt hår.. rött..blont...brunt...blont, detta på ett år! Jag har sett Veronica Maggio live. jag har vaccinerat mig mot saker jag inte trodde fanns. jag fick en överraskningsfest av mina underbara vänner när jag skulle åka till Afrika! tack Carro, Jenny bl.a. det kommer jag aldrig att glömma.
Jag har lärt mig hur man prutar på riktigt! jag har svettats floder och trånat efter vatten. jag har dansat i "regnet" tills vi blev alldeles blöta och trötta. jag har träffat massor med underbara elever och fått massa brev och kärleksförklaringar. jag har träffat massa danska underbara tjejer. jag har lärt mig prata Swahili. jag har gått på klubbar i afrika och inte velat gå hem. jag har dansat tills mina ben inte längre vill bära. jag har druckigt afrikans-sprit och ångrat det dagen efter. jag har hittat snäckor som jag trodde bara gick och köpa. jag har levt utan el och vatten. jag har varit fotbollstränare åt afrikanska barn. har varit med i en afrikans musikvideo. sett hur människor inte har ett hem eller kanske inte ens några händer. jag har varit på safari och bott i en bungalow mitt bland alla flodhästar. jag har haft en funraising och målat om en skola. jag har lärt mig danska. jag har legat på taket i afrika och tittat upp på stjärnorna och filosoferat. har varit på en grym halloween fest! har tagit dykarcert. klappat sköldpaddor, simmat med delfiner. fått stalkers. varit på fullmoonparty. badat naken i egeiska havet.  jag har haft malaria. har hoppat från ett 9 m vattenfall. varit på fetaste reagge klubben utomhus. bott i masai-land en vecka. trott att vi ska bli offrade på deras fester. sett Ngorogoro Crater med egna ögon. jagad i skogen mitt ute i afrika med nomader i 4 timmar.


Kommentarer:

1 Mandy:

Hey sødeste Ronnie!

Det lyder bare som et kanon år - selvf. fordi jeg var med i det, hihi ;D

Det er skønt at følge med i hvad du laver her på bloggen, når nu Stockholm skal ligge 800 km væk! ;P



kys din Mandy - Adam-boy <3

Kommentera här: